Bildeigenschaften – wir schauen lieber als wir lesen

Dieser Text darf zitiert werden unter Angabe der Quelle. Lesen Sie gern Broschüren ohne Bilder? Surfen Sie durch das Internet und beachten nur Texte? Sicher geht es Ihnen wie den meisten Menschen: Ohne Bilder verlieren wir schnell das Interesse und langweilen uns. Wir legen die Broschüre beiseite oder klicken uns im Internet weiter. In den [...]

Von |2016-10-13T09:30:52+02:00Februar 7th, 2013|Publikationen|1 Kommentar

Corporate Imagery

„Corporate Imagery ist das vorausschauende, systematische und langfristige Gestalten von visuellen Bilderwelten.“ (Herbst, 2004). Visuelle Bilderwelten sind sichtbare Zeichen, die die Unternehmenspersönlichkeit transportieren. Bilderwelten können über die Unternehmenspersönlichkeit informieren, sie können die mit der Unternehmenspersönlichkeit verbundenen Emotionen vermitteln und hierdurch wiederum bei den Bezugsgruppen Emotionen auslösen. Bilderwelten geben den Rahmen ab für den Einsatz sämtlicher [...]

Digital Brand Management

The Necessity of Scientific Research and Practical Applications Topic Relevance: In recent years, the need for professional digital branding has increased, for example Further expansion of the Internet Development of new applications and terminal devices (mobiles, smartphones, the iPad etc.) Swift expansion in the use of Web 2.0/social media/social software Increasing competition in all markets, [...]

Storytelling: The Digital Hero

Storytelling belongs to the soft skills digital leaders should have in order to navigate their companies through uncharted waters successfully. Storytelling is exceptionally well suited to conveying facts to employees, journalists, or investors as part of rousing stories – stories about change, about innovative digital products, stories about delighted customers, stories about market success, stories [...]

Von |2016-10-13T09:30:52+02:00Januar 31st, 2013|Publikationen|1 Kommentar

Stories Are Rewarding (Reward System and Storytelling)

Storytelling can trigger feelings within peer groups, causing them to decide and act in the interest of a company. The question is, therefore, what significance a company has for the peer groups and which rewarding feelings it can trigger to drive the groups‘ actions? In other words, what are the feelings that ultimately determine the [...]

Von |2016-10-13T09:30:52+02:00Januar 31st, 2013|Current|0 Kommentare

Company Relationships – Transactional Analysis in PR

Storytelling in PR is about relationships between people. Transaction analysis, TA for short, is a model developed by Canadian psychiatrist Eric Berne and can explain patterns of attachment. It is mostly unknown in PR and is rarely applied in practice. Transaction analysis answers the question of the attitude with which companies and peer groups behave [...]

Von |2016-10-13T09:30:54+02:00Januar 31st, 2013|Current|0 Kommentare

About me

Born 1960, living in Berlin (Germany) Education Sociology (Diplom, equivalent to Master of Arts) in Frankfurt/Main and Berlin Journalism, Psychology, Educational Sciences (Master of Arts) in Berlin Economics with a focus on marketing (Diplom, equivalent to Master of Arts) in Hagen   Work Experience 15 years as expert in the corporate communication department for the [...]

Von |2013-01-31T18:35:37+01:00Januar 31st, 2013|Current|0 Kommentare

Digitale Kommunikation in vier Disziplinen

Zum Master neben dem Beruf: Der Master-Studiengang „Leadership in Digitaler Kommunikation“ ist ein berufsbegleitender, interdisziplinär aufgebaute Ergänzungs- und Weiterbildungsstudiengang. Er wird in Kooperation mit der Universität St. Gallen durchgeführt. Erfolg als Digital Leader Ausbildungsziel ist es, für Führungsaufgaben im Berufsfeld der digitalen Kommunikation zu qualifizieren, zum Beispiel für die Projektleitung in der digitalen Wirtschaft bzw. [...]

Von |2013-01-30T14:18:01+01:00Januar 30th, 2013|Current|0 Kommentare

Mein Studiengang

Ich leite den berufsbegleitenden Master-Studiengang „Leadership in Digitaler Kommunikation“ der Universität der Künste Berlin in Kooperation mit dem renommierten Institut für Medien und Kommunikationsmanagement =mcminstitute der Universität St. Gallen. Dieser einzigartige Studiengang verbindet die Disziplinen Management, Leadership, Gestaltung, Kommunikation und Projektmanagement. Im Januar 2008 wurde der Masterstudiengang LDK durch die Akkreditierungsagentur Acquin akkreditiert. Die Konzeption des Studiengangs wurde als ausgesprochen [...]

Von |2016-10-13T09:30:54+02:00Januar 30th, 2013|Current|0 Kommentare

Neuste Tweets

Nach oben